Scump la vedere

(Fragment din cartea New Media, editura Tritonic 2007)

Desi aparut mai tarziu, YouTube.com s-a bucurat de o mare popularitate inca de la momentul aparitiei, in mai 2005. In doar un an (in vara lui 2006), YouTube a devenit unul dintre siteurile cu cea mai mare crestere din intreaga lume, luand prin surprindere chiar si pe cei din industria Internetului.

In iunie 2006, revista americana Forbes mentiona intr-un articol ca 20.000 de materiale video erau incarcate pe YouTube in fiecare zi, iar 15 milioane erau vizionate zilnic de oameni din lumea intreaga.

Ca si in cazul blogurilor sau Second Life, cifrele si datele statistice variaza mult. Astfel, ziarul american USA Today avansa tot in luna iunie 2006 cu totul si cu totul alte cifre:

  • 100 de milioane de materiale video vizionate zilnic;
  • 2.5 miliarde de materiale video vizionate lunar (iunie, 2006);
  • 65.000 materiale video incarcate zilnic (iunie, 2006);
  • 20 de milioane de vizitatori absolut unici pe luna;
  • 29% cota din piata americana multimedia de divertismen;
  • 60% din toate materialele video vizionate online.

In aceeasi perioada, celebrul serviciu de monitorizare online Alexa indica prezenta YouTube pe locul al cincilea in clasamentul celor mai populare siteuri, cu o rata de crestere mai mare chiar decat MySpace.com, iar PC World plasa YouTube pe locul 9 in clasamentul celor mai bune 100 de produse ale anului 2006, cu mult inaintea Google, Yahoo Mail, Blogger, Flickr sau Del.icio.us.

La sfarsitul lunii ianuarie 2007, mass media anunta ca numarul utilizatorilor inregistrati atinsese cifra de 70 de milioane. Si tot in ianuarie 2007, apareau primele voci care vorbeau de “efectul YouTube”, care, alaturi de “efectul CNN”, a schimbat modul in care privim lumea prin ochii media.

Succesul YouTube a fost atat de mare, incat a atras atentia nu numai mass media traditionale, ci si marilor investitori. In noiembrie 2006, YouTube a fost achizitionat de Google pentru 1,65 de miliarde de USD.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: